22/07/2010

Η γλώσσα του σώματος


Η γλώσσα του σώματος αποτελεί μία μορφή μη λεκτικής επικοινωνίας, που περιλαμβάνει τη στάση του σώματος, τις χειρονομίες, τις εκφράσεις του προσώπου και τις κινήσεις των ματιών. Όλοι οι άνθρωποι στέλνουν και ταυτόχρονα λαμβάνουν τέτοια σήματα ασυναίσθητα. Οι επιστήμονες έχουν καταλήξει ότι το 60% με 70% της ανθρώπινης επικοινωνίας πραγματοποιείται μέσω της γλώσσας του σώματος. Είναι λοιπόν κατανοητό ότι τόσο η γλώσσα του σώματος όσο και ο τρόπος ομιλίας είναι εξίσου σημαντικά με τις λεκτικές απαντήσεις που δίνει ένας υποψήφιος κατά τη διάρκεια μίας συνέντευξης.

Η Προσωπική Συνέντευξη


Φτάσατε στον τόπο της συνέντευξης στην ώρα σας. Η καρδία σας χτυπάει γρήγορα και δυνατά ενώ έχετε ήδη αρχίσει να ιδρώνετε. Αντιδράτε σαν να πρόκειται για ανάκριση αλλά στην πραγματικότητα είναι μόνο μία συνέντευξη για εύρεση εργασίας. Παρακάτω θα βρείτε χρήσιμες συμβουλές τόσο για αυτά που πρέπει να κάνετε, όσο και γι'αυτά που πρέπει να αποφύγετε κατά τη διάρκεια μίας συνέντευξης.

Στάση του σώματος

Όταν ο λαμβάνων τη συνέντευξη σας προσφέρει μία θέση, καθίστε με την πλάτη σε ορθή στάση, υποδεικνύοντας ότι νιώθετε άνετα και έχετε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας. Μην καμπουριάζετε. Η στάση αυτή υποδηλώνει νευρικότητα και έλλειψη αυτοεκτίμησης. Παράλληλα μην κάθεστε στην άκρη της καρέκλας. Δείχνετε νευρικότητα και ένταση.

Χαλαρώστε και γείρτε ελαφρά προς τα εμπρός κατά 10 μοίρες. Η στάση αυτή δίνει το μήνυμα ότι ενδιαφέρεστε και θέλετα να συμμετέχετε στη συζήτηση. Αν γείρετε την πλάτη σας τελείως προς τα πίσω δείχνετε υπερβολικά χαλαρός, ενώ αν γέρνετε προς τα πλάγια δείχνετε ότι δεν αισθάνεστε άνετα με τον συνομιλητή σας.

Ο τρόπος που κρατάτε το κεφάλι σας στέλνει επίσης μηνύματα. Δίνοντας στο κεφάλι σας μία ελεφριά πλάγια κλίση στέλνετε το μήνυμα ότι είστε ευθύς, ειλικρινής και φιλικός. Κρατώντας το κεφάλι σας σε ευθεία γραμμή υποδηλώνετε αυτοπεποίθηση και αυταρχικότητα.

Εξίσου σημαντικό είναι να προσέχετε και τη στάση του σώματος του συνομιλιτή σας. Κάποιες φορές είναι δυνατόν να δημιουργεί μία αμοιβαία συμπάθεια χρησιμοποιώντας την ίδια στάση σώματος με τον λαμβάνοντα συνέντευξη. Αν ο συνομιλητής κρατάει μία τυπική στάση κάντε το ίδιο έως ότου χαλαρώσει.

Τι να κάνετε με τα χέρια σας και τα πόδια σας

Αν δεν είσαστε βέβαιος για το τι να κάνετε με τα χέρια σας κρατήστε τα ελαφρώς σφιγμένα πάνω στο γραφείο. Έχετε πάντα στο μυαλό σας τις κινήσεις που κανετε με τα χέρια σας. Τοποθετώντας τα χέρια σας στο κεφάλι σας δείχνει αντιεπαγγελματικότητα, νευρικότητα και άγχος. Κρατήστε τα χέρια μακριά από το πρόσωπό σας. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι αν κάποιος υποψήφιος ακουμπήσει τη μύτη ή τα χείλη του κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, τότε λέει ψέματα. Βάζοντας το χέρι σας πίσω από τα κεφάλι σας δείχνετε ενοχλημένος ή αβέβαιος.

Έχοντας τα χέρια σας σταυρωμένα στο στήθος σας σημαίνει ότι κρατάτε αμυντική στάση. Ανεμίζοντας τα χέρια σας δημιουργείτε την εντύπωση αβεβαιοτητας και αντιεπαγγελματισμού. Η κοινή λογική λέει ότι όσο λιγότερο κουνάτε τα χέρια σας, τόσο πιο σίγουρος δείχνετε.

Προσέξτε το μήνυμα που δίνετε στον συνομιλητή σας με τη θέση των ποδιών σας. Συχνή κίνηση των ποδιών αποσπά την προσοχή και δείχνει νευρικότητα. Καθήμενος σταυροπόδι εκπέμπετε επιπολαιότητα, αλαζονεία και υπεροψία. Τοποθετώντας και τα δύο πόδια στο πάτωμα δείνετε μία επαγγελματική εικόνα και ότι έχετε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας.

Οπτική επαφή

Αν ο συνομιλητή σας μιλάει και θέλετε πραγματικά να του δείξετε οτι θέλετε να συμμετέχετε στη συζήτηση πρέπει να παρακινήσετε και να διατηρήσετε την οπτική επαφή. Αποφύγετε να καρφώσετε πάνω του το βλέμμα σας ανοιγοκλείνοντας συχνά τα μάτια σας και κουνόντας ελαφρά το κεφάλι σας σαν να συμφωνείτε με αυτά που λέει. Οι ειδικοί τονίζουν  ότι όταν μιλάτε εσείς πρέπει να κοιτάτε τον συνομιλητή σας για μία περιόδο 10 δευτερολέπτων. Στη συνέχεια απομακρύνετε ελαφρά το βλέμα σας για ένα μικρό χρονικό διάστημα και συνεχίζετε με την ίδια διαδικασία, η υπερβολική οπτική επαφή μπορεί να ληφθεί απο τον συνομιλητή σας ως σαν μία προσπάθεια "διδασκαλίας" και πρόκλησής του. Κοιτάζοντας συνεχώς χαμηλά σας κάνει να φαίνεστε ανειλικρινής και υπερβολικά πειθήνιος.

Η οπτική επαφή είναι βασικό εργαλείο της συνέντευξης, απαραίτητο για να δημιουργηθεί μία αμοιβαία συμπάθεια μεταξύ των δύο συνομιλητών. Η έλλειψή της, δημιουργεί στον λαμβάνοντα τη συνέντευξη το συναίσθημα της απομόνωσης. Η σωστή χρήση της μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στα χέρια του υποψηφίου.

Τόνος της φωνής

Μιλώντας με έναν καθαρό και ελεγχόμενο τόνο φωνής αποπνέετε εμπιστοσύνη. Αποφύγετε τη μονότονη ομιλία διαφοροποιώντας συχνά τον τόνο της φωνής σας. Όμως μην το παρακάνετε δημιουργώντας στον συνομιλητή σας την εντύπωση ότι είστε υπερβολικά ενθουσιασμένος ή συναισθηματικός. Πάρτε μία ανάσα πριν απαντήσετε μια ερώτηση. Κατ' αυτό τον τρόπο μπορείτε να σκεφτείτε την απάντηση και να βεβαιωθείτε ότο ο συνομιλητή σας έχει τελειώσει την ερώτηση.

Σε μία προσωπική συνέντευξη πρέπει πάντα να έχετε στο μυαλό σας ότι συμμετέχετε σαν ίσος προς ίσον. Σιγουρέψτε ότι ο τόνος της φωνής σας δεν είναι απολογητικός.

Γενικά συνιστάται να μην δείχνετε υπερβολικά συναισθηματικός κατά τη διάρκεια μίας συνέντευξης. Χρησιμοποιείστε καταφατικά νεύματα και χαμογελάστε όταν πρέπει και αποφύγετε τα δυνατά γέλια.

     

      

Καλωσήρθατε στην Career Planner!
clock  7:21 πμ - 25/9/2017