IST College
24/09/2010

Το University of Hertfordshire επενδύει στο IST College


Νέες προοπτικές στο χώρο της εκπαίδευσης.
Το University of Hertfordshire επενδύει στο IST College.

Ο καθηγητής Tim Wilson, πρύτανης του Βρετανικού, κρατικού Πανεπιστημίου του Hertfordshire, μίλησε στο Κόσμο του Επενδυτή για την καινοτόμο συνεργασία με το IST College και την πραγματικότητα στο χώρο της εκπαίδευσης.

1.Ποια είναι η ακριβής σχέση σας με το IST College και σε ποιούς παράγοντες οφείλεται η σχεδόν 20ετής συνεργασίας σας με αυτό;

Η σχέση μεταξύ των δύο ιδρυμάτων βασίζεται στον ακαδημαϊκό, επαγγελματικό και προσωπικό παράγοντα. Και οι τρεις είναι εξίσου σημαντικοί και οι τρεις έχουν συμβάλλει στην επιτυχή συνεργασία μας σχεδόν είκοσι χρόνια τώρα. Συνεργασία που είναι επιτυχημένη λόγω της εμπιστοσύνης που έχει αναπτυχθεί και της ποιότητας της σχέσης μας. Επιτυχημένη λόγω της ποιότητας των σπουδαστών και των πτυχιούχων μας. Αυτή η συνεργασία συνδυάζει το όραμα τόσο του University of Hertfordshire όσο και του IST College, το οποίο και εξασφαλίζει ποιοτική εκπαίδευση για τους φοιτητές μας και εξαιρετικές επαγγελματικές προοπτικές και επιτυχή σταδιοδρομία για τους πτυχιούχους μας.

2. Ποια τα σχέδια του οργανισμού σας για το μέλλον και ιδιαίτερα με το IST College;

Το IST College και το University of Hertfordshire υπέγραψαν στις 7 Σεπτεμβρίου μια νέα συμφωνία συνεργασίας. Βάσει αυτής το Πανεπιστήμιο του Hertfordshire επένδυσε στο IST College, έτσι ώστε να συμμετέχει τόσο στη μετοχική σύνθεση του όσο και στην οργανωτική του δομή. Αυτή η καινοτόμος συμφωνία είναι μοναδική στην ελληνική ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση και στηρίζεται στην αποκλειστική, συνεχή και καθ’όλα επιτυχή συνεργασία του IST και του University of Hertfordshire, εδώ και 18 χρόνια. Αυτή η συνεργασία θα ενισχύσει τη φήμη του IST τόσο στην Ελλάδα, όσο και στη διεθνή κοινότητα. Η επένδυση του University of Hertfordshire όχι μόνο ενισχύει την οικονομική βιωσιμότητα του IST, αλλά η επιτυχία των πτυχιούχων μας θα συνεχίσει να συμβάλλει θετικά τόσο στην ελληνική οικονομία όσο και στην κοινωνία.

3.Ποια είναι η άποψή σας για το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας, αλλά και για το πλήγμα που δέχτηκε φέτος;

Οι πρόσφατες αλλαγές εξασφαλίζουν την επίσημη αναγνώριση των πανεπιστημίων ιδιωτικού τομέα. Αυτό εισάγει στο ελληνικό σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης τη διαφοροποίηση που του λείπει και που εξασφαλίζει ότι ο χώρος της εκπαίδευσης μπορεί να απαντά ουσιαστικά στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας.

4.Σας ικανοποιούν οι πρόσφατες αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Θεωρείτε ότι ξεκαθαρίζει με σαφείς όρους το τοπίο της ανώτατης ιδιωτικής εκπαίδευσης;

Η νέα επίσημη συμφωνία μας συμπίπτει με την πρόσφατη πρωτοβουλία του Ελληνικού Υπουργείο Παιδείας να αναγνωρίσει επίσημα τα ιδιωτικά κολλέγια. Είμαστε ευτυχείς που η ελληνική κυβέρνηση έχει χορηγήσει επίσημη άδεια και στο IST. Οι πρόσφατες αλλαγές είναι εξαιρετικά θετικές, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της αναγνώρισης της ποιότητας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Ξεκαθαρίζει το χώρο και θα επιτρέψει την ανάπτυξη του. Οι διαφορετικοί τύποι πανεπιστημίων ικανοποιούν διαφορετικές ανάγκες στην οικονομία. Τα πανεπιστήμια έχουν βελτιωθεί λόγω του ανταγωνισμού, ο οποίος προάγει την ποιότητα και τη συνάφεια. Ο ρόλος των ιδιωτικών πανεπιστημίων αυτή τη στιγμή είναι καθοριστικός και η πρόκληση που το IST καλείται να αντιμετωπίσει.

5.Με ποια κριτήρια διαμορφώνεται το πρόγραμμα σπουδών του IST College;

Βασικό κριτήριο αποτελούν οι απαιτήσεις των σπουδαστών. Οφείλουμε βέβαια να λαμβάνουμε υπόψη ότι για την ανάπτυξη νέων προγραμμάτων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ποιότητα τους, χρειάζεται επένδυση και χρόνος.

6.Θα μπορούσατε να μας δώσετε τον ακριβή ορισμό του business facing university;


Τον καθορίζουν τρεις παράγοντες-κλειδιά: αρχικά οι δεξιότητες και η απορρόφηση των πτυχιούχων μας από την αγορά εργασίας. Δεύτερον ο τρόπος που ικανοποιούμε τις ανάγκες της αγοράς μέσω έρευνας και συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης του δυναμικού της. Τρίτον, ότι είμαστε business-like ως πανεπιστήμιο, με αυτό θέλω να πω ότι είμαστε κάτοχοι πολλών επιχειρήσεων π.χ. μιας ιδιωτικής επιχείρησης λεωφορείων και διευθύνουμε το ίδρυμα με επιχειρηματικό πνεύμα.

7.Τι στοιχεία υπάρχουν για την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων σας; Τι αλλαγές παρατηρείτε τα τελευταία χρόνια; Ποια επαγγέλματα βρίσκονται ιδιαίτερα σε ζήτηση;

Το 40% των σημερινών θέσεων εργασίας σε πανεπιστημιακό επίπεδο δεν υπήρχε πριν δέκα χρόνια. Αυτό καταδεικνύει σαφώς την ανάγκη να εξασφαλίσουμε ότι οι πτυχιούχοι μας έχουν εξοπλιστεί με τις ανάλογες δεξιότητες και γνώσεις που ανταποκρίνονται στο σήμερα. Οποιοδήποτε επάγγελμα και να επιλέξει ένας πτυχιούχος, θα πρέπει να εξασφαλίσει ότι το πρόγραμμα που παρακολούθησε είναι σχετικό με το 2010 και δεν είναι το πρόγραμμα μιας δεκαετίας πριν. Στο University of Hertfordshire, κατά στο σχεδιασμό όλων των μαθημάτων μας έχουμε λάβει υπόψη τις απόψεις και τα σχόλια εργοδοτών - τα προγράμματά μας ανταποκρίνονται στο σήμερα και έχουν εφαρμογή στην αγορά εργασίας. Αυτό άλλωστε απεικονίζεται και στις δεξιότητες και τη γνώση που οι φοιτητές μας αποκτούν, όπως και από την απορρόφησή τους από την αγορά.

8.Ποιος είναι ο ρόλος που επιθυμείτε να έχει το IST στην αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της εκπαίδευσης στην Ελλάδα;


Το IST College ανήκει στη νέα γενιά πανεπιστημίων. Υπάρχει πραγματική ανάγκη για ιδιωτικά πανεπιστήμια και θα διαδραματίσουν έναν σημαντικό ρόλο στην ελληνική οικονομία. Στην σημερινή εποχή, της οικονομικής ύφεσης, οι πτυχιούχοι μας αντιμετωπίζουν νέες απαιτήσεις. Η αναγέννηση της οικονομίας των Ευρωπαϊκών κρατών χρειάζεται έναν υγιή ιδιωτικό τομέα. Έχει ανάγκη την επιχειρηματική ανάπτυξη και τη φιλοδοξία για δημιουργία.

9.Τι προβλέπετε για το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα σας καθώς επίσης και στη διεθνή αγορά;

Σε κάθε χώρα παρατηρείται αυξανόμενη διαφοροποίηση ανάμεσα στα πανεπιστήμια και μια αυξανόμενη τάση για πολυπολιτισμικές ικανότητες. Οι πτυχιούχοι πρέπει να είναι σε θέση να εργαστούν σε διαφορετικές κουλτούρες. Το να αισθάνεται κάποιος άνετα μόνο σε έναν πολιτισμό δεν είναι πλέον αρκετό. Η επιτυχία στο 21ο αιώνα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη διεθνή προοπτική, γεγονός που καθιστά τη διεθνή εκπαίδευση ανεκτίμητη στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη οικονομία. Σήμερα ο όρος εργάζομαι σημαίνει διασχίζω σύνορα, όχι μόνο φυσικά αλλά και πολιτιστικά. Στο παρελθόν, ένας πτυχιούχος θα μπορούσε να υπάρξει και να αναπτυχτεί μέσα στη χώρα του. Αυτό δεν είναι πλέον αυτό πιθανό. Σημαντικές επιχειρήσεις εγκαθίσταται οπουδήποτε στον κόσμο, πηγαίνουν εκεί που θα βρουν τις καλύτερες δεξιότητες και οι καλύτερες θέσεις πηγαίνουν σε εκείνους που μπορούν να επιτύχουν σε πολλούς διαφορετικούς πολιτισμούς, να επικοινωνήσουν σε διαφορετικές γλώσσες, σε άτομα που μπορούν να είναι παγκόσμιοι πολίτες. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει αλλάξει, τα πανεπιστήμια έχουν υιοθετήσει μια παγκόσμια προοπτική και οι επιτυχημένοι πτυχιούχοι είναι αυτοί που μπορούν να σκεφτούν και να ενεργήσουν σε έναν πολυπολιτισμικό κόσμο.

Καλωσήρθατε στην Career Planner!
clock  7:17 πμ - 25/9/2017